Tuesday, February 8, 2011

Haridustehnoloogi ametiposti töökirjeldus

Tiigrihüppe SA haridustehnoloogina on minu ülesandeks propageerida haridustehnoloogi tööd koolis, blogis on selle tarvis päris palju postitusi http://tiigrihypeharidustehnoloog.blogspot.com/search/label/haridustehnoloog.
Vaatasin läbi ka Varje esitluse ja artikli. Tore oli näha, et Varjele oli inspiratsiooniks olnud üks minu joonis, mille abil ma kunagi selgitasin haridustehnoloogi ülesandeid ja positsiooni üldhariduskoolis.
Praeguseks olen olnud juba 4. aastat üldhariduskoolis haridustehnoloog. Tööle asudes pidi päris tõsiselt mõtlema ametijuhendile, mis sobiks üldhariduskooli. Koos üldhariduskoolide haridustehnoloogide võrgustikuga http://haridustehnoloog.wordpress.com/ töötasime välja ametijuhendi, mis peaks sobima kõigisse üldhariduskoolidesse.

4 comments:

  1. Mulle meeldib, et selles ametijuhendis on selgelt ja tugevalt rõhutatud haridustehnoloogi pedagoogiline nõustamis- ja koordineerimisalane tegevus. See tähendab, et on leitud hea tasakaal tehnoloogia ja hariduse vahel ning kumbki ei domineeri.
    Mida ma siin ei näinud, on õpilane ja lapsevanem (kas haridustehnoloog ei puutugi koolis õpilasega kokku?) Ehk võiks haridustehnoloog olla rohkem seotud terve koolikogukonnaga? Näiteks algatades ja suunates IKT-st huvituvate õpilaste uurimistöid, samuti kaasates läbi uute meediumide lapsevanemaid?
    Karmen

    ReplyDelete
  2. Väga õiged märkused. Õpilastega ma tegelikult tegelen ja juhendan neid. Tihti saadavad õpetajad ka õpilasi minu juurde, kui neil on mõni spetsiifilisem küsimus. Lapsevanemateni pole ma veel jõudnud, aga tegelikult peaks. Nende hulgas oleks väga vaja selgitustööd teha.

    ReplyDelete
  3. Lihtsalt mõned mõtted lugedes ametijuhendit ja kuna teistel veel eriti midagi ei olnud postitatud, siis....
    Teeksin küll mõned parandused üldhariduskooli ht ametijuhendisse. Haridustehnoloog võiks/peaks alluma õppealajuhatajale, sest haridustehnoloog ei ole it-spetsialist. Tema pesa võiks asuda arvutiklassi läheduses, aga ei peaks koordineerima tööd arvutklassis. Praegust juhendit lugedes tekib küsimus, mida teeb infojuht (meil it-spetsilist)? Jätaks kohe kõik lühendid "IKT" välja ja asendaks mõistega "E-õpe" :)

    ReplyDelete
  4. Mina ütlen lisanduseks eelmisele, et isegi kahekordsel süvenemisel sellesse ametijuhendisse, et näinud ma kirjas koostööd. Mõtlen siis koostööd teiste koolide ja teiste haridustehnoloogidega, miks mitte ka ülikoolide, ja muude asutuste/ühendustega nt noortekeskustega, kohalike omavalitsutega vmt. Selles vallas annab kindlasti igasuguseid põnevaid asju välja mõelda ja koostööprojekte läbi viia misiganes vallas siis õpilaste arengu võimaldamieks.

    Aga muidu on juhend täpselt nii toredalt üldsõnaline, et sobib tõesti ilmselt igasse üldhariduskooli ja pea kõik tegevused anna sinna alla ära paigutada:)

    Tubli töö!

    Nele

    ReplyDelete